Wil je graag volleyballen, thuis kan het ook! deel 12

In deel 12 van de artikelen reeks ‘Wil je graag volleyballen, thuis kan het ook!’ weer een paar nieuwe oefeningen. Sommige zijn voor iedereen prima te doen, andere zijn een echte uitdaging. Maar blijf proberen en lees eventueel hoe je een oefening makkelijker kunt maken. Was je nog niet begonnen met het thuisvolleyballen? We hebben al heel wat filmpjes met oefeningen verzameld. Kijk daarvoor in de vorige artikelen onderaan de pagina.

Heb jij ook een idee voor een oefening of heb je een leuk filmpje gevonden? Laat het ons weten met een reactie onderaan dit artikel. Vind je het leuk om een foto of filmpje te delen? Doe dat dan op de Vovero facebook pagina.

Klik hier voor onze vovero facebook pagina

Bewegen en controle

In deze filmpjes een paar oefeningen met bal waarin je mag bewegen en toch de bal onder controle moet houden. Het eerste filmpje is Tennisvolleybal tegen de muur. Hoe meer je beweegt, hoe intensiever de oefening. Daarna filmpje twee waarbij je de bal een stukje voor je en omhoog gooit, je erachteraan rent en dan netjes onderarms omhoog moet spelen. Hoe verder weg je de bal gooit, hoe lastiger. En in filmpje drie probeer je de bal een draai mee te geven als je speelt. Blijf bewegen want dat doet de bal ook.

Bron: SV Loil Volleybal

Oefeningen met een voorwerp

In filmpje één zie je maar liefst acht oefeningen. Vraag iemand om met je mee te doen, pak een bezemsteel, wisser of andere stok en ga maar proberen. Is er niemand in de buurt? Ga dan alleen aan de slag met filmpje twee. In filmpje drie gebruik je een wasmand of ander rond, hoog voorwerp waar je op kunt mikken en waar de bal in past. In het filmpje zie je een net en een veld gemaakt in de achtertuin, maar dit kan ook prima met alleen een waslijn als net, of zelfs zonder een net. Meet de afstand tot de wasmand en ga steeds een stukje verder staan. Lukt het je niet om zoals oefening twee, en onderarms en bovenhands achter elkaar goed te spelen? Speel dan onderarms, vang de bal en gooi hem in de mand, of speel onderarms, vang de bal en speel hem daarna bovenhands in de mand.

Bron: Volley Vlaanderen en VolleyFit Nevobo

Uitdagende oefeningen

Deze week een paar zeer uitdagende oefeningen. Bij filmpje één speel je bovenhands tegen de muur en draai je ondertussen een rondje. Is bovenhands spelen te lastig, maak dan een snelle vang en gooi beweging, maar je hou handen wel zoals je dat ook doet met de bovenhandse techniek. Bij filmpje twee combineer je de pass, set-up en aanval en ‘pepper’ je tegen de muur. Let goed op wat de jongen doet, hij gebruikt niet al zijn kracht en houd het daarmee haalbaar.

bron: Volley Vlaanderen

Related Articles